Seger mot Kärpät

Luleå besegrade ikväll Kärpät med 3-2. Efter två ganska sega perioder så ska hemmalaget ha skruvat upp skridskoåokningen och forcheckingen gasnka rejält och detta gav alltså resultat i en seger. Åter igen så var kedjan med Kim Karlsson, Sebastian Meijer och Sebastian Enterfeldt bäst i hemmalaget och låg bakom Luleås alla tre mål. Dessa tre lirare gjorde ett mål var.

Luleå spelar sin sista träningsmatch på söndag mot Modo. Skellefteå spelar sin sista redan imorgonkväll mot Sundsvall.


// Berglund

Kommentarer
Postat av: Pastor Jonsson

Jag läste på Kuriren att första perioden skulle ha varit seg, men jag håller inte med om det.



Jag tyckte att Luleå spelade bra i första och hade övertaget. Sedan släppte man beklagligt in en puck i början av andra vilket gjorde att Kärpet kom in i matchen. Andra perioden var för övrigt seg.



Tredje var en riktigt rolig period och det känns kul att Karlsson, Meijer och Enterfeldt går så bra!



Verkar som om spelidén sätter sig mer och mer. Det ser inte alls nattsvart ut, tycker jag.

2010-09-09 @ 22:15:23
Postat av: Jörgen

Härligt Simon



Roligt att höra från en trogen suporter.



2010-09-09 @ 22:21:58
Postat av: Berglund

Pastor Jonsson: Okej, härligt att höra angående spelsystemet! Ja ska bli otroligt kul och se nästa helg då det är dags för "skarpt läge" och match mot Skellefteå!



Mvh Jonte Berglund

2010-09-09 @ 22:22:36

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0