Vilken avslutning!

Tyskland bjöd precis som jag skrev inför matchen upp till ett bra motstånd men det är ändå helt rättvist att det är Sverige som står med bronset runt halsen efter matchen, slutresultat 3-1.

Det bästa är dock det som utspelar sig i slutet och efter matchen. Bengt-Åke har blivit hårt ifrågasatt av media och kritiker efter gårdagens time-out som jag inte tror någon missat. Även jag kritiserade Bengan efter igår men idag glädjs jag med den svenska lagledningen oerhört mycket, och framförallt med Bengt-Åke. Med en sekund kvar tar han en time-out bara som en liten passning till alla som sågade han jäms med fotknölarna igår och sedan får man se hur hela lagledningen står och firar i båset under time-outen. Mats Näslund står och grinar i båset, helt rörd över alla år med Bengt-Åke i landslaget. Sedan så går Bengt-Åke och förklarar för alla tyska ledare och spelare om bakgrunden till time-outen, oj vad härligt!

En underbar avslutning på Bengt-Åkes karriär som förbundskapten och en fantastisk avslutning för hela landslaget på denna turnering.


// Berglund

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja, bra SVERIGE =)

2010-05-23 @ 18:39:58
Postat av: liindblaads

im back :D nu kan du äntligen tipsa om en låt i min blogg igen :D

2010-05-23 @ 18:58:59
URL: http://liindblaads.blogg.se/
Postat av: A

go sverige! (Y)

2010-05-23 @ 19:20:08
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Katia

Hoppas du haft en fantastisk helg och att du får en underbar vecka.

Kram:)))

2010-05-23 @ 19:32:14
URL: http://newstar.blogg.se/

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0