Intressant finne till SSK

Södertälje har värvat två spelare, Patrik Carlsson från Leksand, en forward som förra säsongen gjorde 34 poäng på 41 matcher. Det är dock den andra spelaren som jag tycker verkar mest intressant, en finländsk back vid namn Timo Seppänen som kommer närmast från KaIPa i finska ligan.

Södertälje hade en helt okej forwardsuppsättning förra säsongen men det var på backsidan som man hade problem, hade Södertälje haft bättre backar så tror jag inte att man skulle hamnat i kvalserien. Därför tror jag att Timo kommer bli en bra och viktig kugge i SSK:s försvar den kommande säsongen.

Så här beskrivs han på Eliteprospects: "En pucksäker back med en hyfsad skridskoåkning. Har rejäl potential att bli en riktigt bra back. Spelar med stort självförtroende, men ibland för blir det för stort och då kommer rejäla misstag. Spelar med små marginaler och hittar ibland på oväntade lösningar på problem. Har en ovana att hålla pucken lite för länge istället för att slå ett snabbt pass. Bra i spelet utan puck."

Som sagt, ingen färdigutvecklad back men han kan nog komma att utvecklas en hel del under sin tid i Elitserien och det är just därför jag tycker att han är en intressant spelare.

Lägger in en bild på han också, länge sedan det var en bild på bloggen så här får ni en:






Sverige slutade sist i LG Hockey Games trots dagens seger med 3-2 över Finland, Finland som vann turneringen.


// Berglund


Kommentarer

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0