Inatt börjar festen!

Inatt drar det igång, den första matchen i bäst av sju mellan Chicago-Philadelphia. Det kommer bli otroligt tufft, men innan jag ger något tips tänkte jag att vi skulle kolla hur de bägge lagen tagit sig till Stanley Cup final.

Chicago: Slutade tvåa i Western Wonference fick därmed möta Nashville i Kvartsfinal som inte blev något större hinder för Chicago. Sedan väntade Svensklaget Vancouver, som man eliminerade med 4-2 i matcher. I conference-finalen fick man möta San Jose där man fullständigt slaktade hajarna och slog ut dem med 4-0 i matcher, därmed var man i Stanley Cup final.

Philadelphia: Slutade sjua efter att med nöd och näppe tagit sig till slutspel. Man fick möta tvåan i Eastern Conference New Jersey och redan då hade jag räknat bort Flyers, men Philadelphia slog sensationellt ut New Jersey med 4-1 i matcher. Man fick sedan möta Boston i semifinal där man direkt hamnade i ett 0-3 underläge i matcher och jag var fort framme för att räkna bort dem igen, visst en skräll- men inte två, tänkte jag. Det skulle jag få äta upp. Philadelphia stod för en helt galen vändning när man vände på matchserien, från underläge med 0-3 till seger med 4-3 i matcher. I conference-finalen väntade ett annat skrällgäng, Montreal. Det var bäddat för en otroligt jämn och tight matchserie, men det blev inte riktigt så. Philadelphia slog ut Montreal med 4-1 i matcher efter att Flyers målvakt Michael Leighton stått på huvudet och hållit nollan i tre av Flyers fyra segermatcher mot Montreal. Därmed var skrällgänget som inte ens var på väg att ta sig till slutspel, klara för Stanley Cup final.

Hur slutar detta då? ja det är många experter som tror på Chicago och visst skulle det vara roligt för alla unga spelare i Blackhawks att få höja bucklan, men jag tror Philadelphia kommer vålla stora problem för Toews och grabbarna. Fortsätter dessutom Leighton att storspela, ja då tror jag Philadelphia kan ta hem detta.

Mitt tips: Chicago-Philadelphia 3-4 i matcher.



// Berglund


Kommentarer
Postat av: guffan

Chicago-Philadelphia 4-2 i matcher!:)

2010-05-29 @ 23:46:49

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0