Grattis Lasse!

Igår fick Hardy Nilsson priset som årets ''coach'' och de kan man inte säga är orättvist. Med små medel värvade han spelare med rätt karaktär som hade inristat laget före jaget och de bärde nästan hela vägen.

Men det delades ännu ett ledarpris och han gör ett fruktansvärt bra jobb utanför isen. De är Skellefteå AIK:s sportchef Lasse Johansson och vi på bloggen säger naturligtvis grattis grattis.
Med små medel har Lasse skapat ett slagkraftigt lag med två semifinaler och en fjärde plats iår, och de här priset är naturligtvis välförtjänt.

För tre år sedan presenterade Luleå den gamle guldcoachen Lars ''Osten'' Bergström som ny sprtochef. Han var väldigt ''hypad'' och skulle göra ett skapa ett nytt guldlag. Första året missade de slutspel andra året så kom Luleå 5:a men Frölunda gjorde processen kort när man vann med 4-1. Inför säsongen 09/10 värvade man i princip ny stomme men lyckades inte. Jag tycker det är dags för Lars att visa att han är en skicklig lagbyggare han har inte precis rosat marknaden.

Har det varit Lars fel eller Roger x2 eller var de x3?

// Larsson

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lite tveksam att osten hade något med laget att göra som missade slutspel för 3 år sedan, kan ha fel men rent spontant tror jag han kom in inför uppbygganet av laget som åkte ut mot Frölunda.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lars_Bergstr%C3%B6m_(tr%C3%A4nare)

Han blev klar 2008 efter missandet av slutspel

2010-05-09 @ 21:21:55
Postat av: Jörgen

Har även kollat elitprospects och det verkar som om du får ändra lite i din text.

Håller dock med dig om att resultat måste komma snart.



Ha det gott Larsson

2010-05-09 @ 21:26:59
Postat av: Larsson

Kanske inte hade så mycket fakta där. Men du förstår ändå vad jag menar resultat måste komma snart. Inget att himmla med att Lasse gjort ett bättre jobb för budjeten är samma i dessa lag (ungefär). Säger inte bara de för att jag hejar på Skellefteå utan annars skulle ju inte han fått priset ;)



Jag ändrar inga rubriker eller texter skrivet är skrivet så fall skriver jag ett nytt inlägg.

2010-05-10 @ 22:23:52
Postat av: Jörgen

Har aldrig påstått att han inte är värd det eller lyckats bättre eller sämre vad gäller lagbygge.



Påpekade bara ett ack så viktigt fakta fel.



Vi hörs

2010-05-10 @ 22:33:03
Postat av: Larsson

De har jag aldrig sagt. Men som du kan läsa nu så ska inte bara ''Osten'' ha all skit.

2010-05-10 @ 22:37:28

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0