Viktig extrapoäng!

Guffan tog hem kvällens tipstävling med sina två rätt. Det var en på förhand lätttippad omgång men den bjöd på en del skrällar och mycket kryss vilket drog ner antalet rätt, Guffan var för övrigt den enda som prickade in skrällen Södertälje-Modo som slutade 3-2, imponerande och ett stort grattis till Guffan som tar hem kvällens tipstävling.

Till kvällens omgång då. Efter att ha sett Rögle-Luleå på TV ikväll så är det med blandade känslor man lämnnar TV-soffan. Luleå får med sig två poäng när man vinner i sudden med 3-4 och det innebär att ett lika resultat för Luleå hemma mot Timrå på lördag räcker för en säkrad slutspelsplats, Timrå måste ta tre poäng för att gå till slutspel. Luleå spelar stundtals bra men det blir ofta tempolöst och mycket slarv speciellt i defensiv zon då Luleå stundtals blir tillbaka tryckta av Rögleforwards. Ett moment i spelet som Rönnberg och Kyrö måste ta i tu med, visst det är aldrig lätt att gå ut och vinna mot ett lag som kan spela avslappnat och inte har något att spela för men om nu Luleå går till slutspel så måste dessa problem bort om man vill vinna någon match överhuvudtaget i en kvartsfinalserie.
Två poäng borta mot Rögle så ska man inte vara missnöjd men med tanke på att Luleå kunde säkrat slutspelsplatsen ikväll om man tagit tre poäng och just att man hade ett powerplay i slutet av matchen så lyckades man inte avgöra och det kändes självklart lite bittert. Det avgörande målet kom istället 1:37 in i förlängningen då Johan Fransson skjuter och Robin Jonsson var framme och styrde in skottet. Jaja, nu får Luleå ladda om batterierna och förhoppningsvis krossa Timrå hemma på lördag, lika räcker alltså men man ska alltid gå för vinst. Tyvärr kommer jag inte kunna vara på plats då pga förhinder men jag kommer att följa matchen på ett eller annat sätt, var så säkra.


Skellefteå förlorade sin första hemmamatch under 2010 ikväll då Frölunda i och med en 2-4 seger också blev klara för slutspel. Skellefteå ligger just nu på fjärdeplatsen med lika många poäng som femman Färjestad. Skellefteå möter Brynäs borta på lördag medans Färjestad tar emot Södertälje. Helt klart fördel Färjestad i den kampen inför sista omgången men Södertälje krigade ner ett villt kämpande Modo ikväll så man ska aldrig vara helt säker.

Modo gjorde en plattmatch mot Södertälje och är därmed borta från slutspelet.

På lördagkväll får vi alla svar om vilket som blir sista lag till slutspel, hur tror ni läsare att det kommer gå, vem tar den sista slutspelsplatsen, Luleå eller Timrå?

 

// Berglund


Kommentarer
Postat av: guffan

Tror och hoppas ändå luleå tar den fast än jag inte hejar på dom!!

2010-03-11 @ 23:44:13
Postat av: Johan

JAG TROR PÅ TIMRÅ

2010-03-12 @ 08:43:21
Postat av: Danne

Självklart hoppas vi att Luleå kniper sista platsen. Vad jag tror vet jag däremot inte vad jag ska tro om :-)Timrå är ett riktigt otäckt lag tycker jag. Har Lindbäck rätt afton är han grymt bra, sen har de också många individuellt skickliga spelare som var och en kan avgöra matcher. De namnen kan ni. Jag tror nog som de flesta att det blir en supertight match.

2010-03-12 @ 09:50:48
Postat av: Guffan

Håller med dig danne!=) Men deremot johan tror jag inte timrå tar 3poäng i coop arena!

2010-03-12 @ 12:03:50
URL: http://guffans.blogg.se/
Postat av: Forzza



Johan har du överhuvudtaget sett en enda hockeymatch??



Man börjar ju fundera då du tror Timrå ska kamma hem alla tre pinnarna..



Klipp dig och skaffa jobb vettja ;)

2010-03-12 @ 14:02:59
Postat av: Jörgen

Tyvärr Forzza tro jag inte att Johan är ute och cyklar, nä jag tror Luleå får stora problem med otäcka Timrå.



Jag vågar faktiskt inte åka och se matchen med risk att bli väldigt besviken.



Känns som att dom som skall avgöra för Luleå går på tjock mineralolja medans Timrås kör med helsyntetisk olja.



Luleå får gärna visa att jag har fel på Lördag.



Heja Luleå

2010-03-12 @ 15:16:03

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0