Underbart!

Skellefteå AIK är nu helt klara för slutspel för tredje året irad, grädde på mosen är att inte lillebror Luleå Hockey kan gå om oss SKÖNT! Skellefteå vinner idag mot starka Djurgården och ligger nu på samma poäng som DIF men sämre målskillnad. Nu laddar vi för tablett kross på lördag när Skellefteå möter Södertälje borta. Tre poäng är ett måste där om vi ska ligga top 4.

Kollega Berglund skrev att Luleå gjorde en helt okej borta match mot HV71 men nu när det är slutspelskaraktär på matcherna räcker det inte med en OKEJ match det måste vara BRA matcher. Luleå är neddraget i en slutspelsfajt med norrlandskollegorna Modo och Timrå. Luleå måste få drag hjälp av andra lag ex Skellefteå AIK, som har kvar at möta Modo borta. Modo som går som tåget hemma med 10-3 och idag 8-0 , inte illa. Hoppas verkligen att Luleå orkar hålla den sista slutspelsplatsen nu är alla matcher måste matcher.

Nå bloggläsare går Luleå Hockey till slutspel?

// Larsson

Kommentarer
Postat av: guffguff

Hejsan bloggen jag hoppas dom kan slita till sig en slutspelsplats men de blir ruskigt tufft men som sagt man måste hoppas!:)

2010-03-04 @ 23:00:16
Postat av: guffguff

Hejsan bloggen jag hoppas dom kan slita till sig en slutspelsplats men de blir ruskigt tufft men som sagt man måste hoppas!:)

2010-03-04 @ 23:00:33
Postat av: Larsson

Guffguff de gör man , vi vill ha en norrlandshockey men bara de håller sig bakom Skellefteå AIK

2010-03-04 @ 23:03:37
Postat av: guffguff

Hehe precis!:D

2010-03-04 @ 23:11:10
Postat av: Jörgen

Tablettkross i Axa-sportcenter ??

2010-03-04 @ 23:15:35
Postat av: Jörgen

Larsson om jag kan läsa tabellen rätt så har Luleå allt i sina egna händer alltså det räcker om dom vinner sina matcher helt enkelt. Sen blir vi tacksamma om något lag tar poäng mot lagen Modo, Timrå, Frölunda, Brynäs.



Men som sagt allt i egna händer och det är ganska skönt så länge man inte behöver lita på andra lag.



Förresten Välkommen hem Larsson.

2010-03-04 @ 23:22:31
Postat av: Larsson

Tackar Jörgen! Jo jag vet att Luleå har det i sina egna händer. Men den formen som Luleå befinner sig i tror jag det inte skadar om Skellefteå vinner över Modo för jag tror inte Luleå vinner alla matcher som återstår

2010-03-04 @ 23:28:46
Postat av: Jörgen

Helt rätt Larsson, jag reagerade bara på att du skrev

"Luleå måste få drag hjälp av andra lag" där jag hakade upp mig på ordet "måste".



Tror dock att inget lag går rent resten av matcherna, inte ens Modo.

2010-03-04 @ 23:47:41
Postat av: Larsson

Missförstånt sker alltid och kanske var lite otydlig. Sett till spelschema som ''srecklagen'' har anser jag att Luleå har lättast. Men åka ner till Lindab Arena är aldrig lätt. Nyckelmatch på lördag blir det dock när ni tar emot på DIF.

2010-03-04 @ 23:51:14
Postat av: Jörgen

Helt ok Larsson man väljer inte alltid rätt ord när man skriver, och ordet "måste" blev ju lite fel.



Klarar man (Luleå) inte detta på egen hand med tanke på spelschemat så tycker jag faktiskt inte att man har i slutspel att göra.



Heja Luleå

2010-03-05 @ 00:00:27
Postat av: Forzza



Detta är PATETISKT..

Tycker det är synd att du kastar sten i glashus Licko :(



Vad jag kan se har INTE SKAIK vunnit SM-Guld ännu eller att Luleå missat slutspel, kanske du skulle vara lite mer ödmjuk och inse att när lagen går till SLUTSPEL början man om igen, Nu är det bara att hoppas att Luleå går till slutspel och att SKAIK blir mosade i kvarten och att Luleå vinner sin kvart då är "storebror" "lillebror2 igen och kommer ALLTID att vara ;)



Jaja imorgon GÄLLER endast tre pinnar

2010-03-05 @ 09:00:10
Postat av: Larsson

Du har dina åsikter och jag mina fast det verkar ju beröra ändå;) Som Jörgen skrev till mig att Luleå har allt i egna händer och behöver inte förlita sig på något lag men det finns alltid ett men. Jag tror inte Luleå tar 12/12 sista 4 matcherna och en hjälpande hand från Skellefteå tror jag inte skadar? Med storebror lever jag i nuet vi är före i tabellen och spelar på en helt annan nivå än Luleå så är det bara

2010-03-05 @ 10:26:58
Postat av: Forzza



Jadu AIK kommer alltid vara lillebror då Luleå har spelat längre i Elitserien..



Detta är FAKTA vad du än tycker och anser!!!



2010-03-05 @ 10:50:16
Postat av: Larsson

Förut var ni storebror men nu är vi bättre de visar tabellen och den ljuger ALDRIG.

2010-03-05 @ 12:01:39
Postat av: Forzza



Nja ibland ljuger den för att ni har inte ett lag som är bättre än DIF,FBK,BIF m.fl

Blir kul att skratta sist denna gång då ni slutar 5:a i serien och får möta DIF i kvarten och då blir det KROSS ni tar aldrig fyra matcher av 7 mot DIF ;)

2010-03-05 @ 12:34:00
Postat av: Larsson

Den som lever får se

2010-03-05 @ 13:45:53
Postat av: Forzza



Men nog kan du hålla med om det Licko ;)

Visa nu att du är man för din keps

2010-03-05 @ 17:38:03
Postat av: Jörgen

Vill inte lägga mig i eran diskussion men jag tror inte förhållandet storebror lillebror förändras bara för att ni råkar ligga före i tabellen ett par veckor.



Skellefteå har väl alltid varit storebror i förhållandet till Björklöven om än löven låg före er ibland i tabellen.



Som sagt like it or not men jag tror nog ni får finna er i att vara lillebror ett tag till vad gäller kampen mot Luleå :-)

2010-03-05 @ 20:48:23
Postat av: Jörgen

Hoppas ni förstår vad jag menar. Jag tycker ni är en gedigen förening med en fin hall bra supportrar och med en Lasse Johansson i spetsen som jag tycker lyckats alldeles förträffligt.



Men det måste nog bevisas i ett längre perspektiv, det räcker liksom inte bara att sprattla till och gå till semifinal en gång och sen tro att man gått förbi en förening som varit i elitserien i 25 år, vunnit SM guld, fallit på målsnöret i både final och semifinal.



Dessutom har man (Luleå) en trogen publik med ett snitt som till och med slår er just nu trotts att ni som relativt nykomling och dessutom kallar er för hockeystad kanske borde ha fler.



Vi får väl ta upp denna diskussion om typ 20 år igen då kanske vi kan se om läget förändras.

2010-03-05 @ 21:06:33
Postat av: Jörgen

En sak till, glömde Luleås klack som jag håller ungefär lika bra som Skellefteås, kanske inte alltid väljer rätt ramsor om ni förstår vad jag menar men är stark både hemma och borta (derbyna).



Det som skiljer är väl sittplats som är mer på i Skellefteå.



Dom 10 till 15 första åren var Delfinen en fruktad arena att besöka för motståndarna, vill minnas att Luleås klack oftast fick pris som nummer ett.



Det var tomtebloss och en fruktad stämning som jag inte tror många kan nå upp till idag.



Slut för idag

Heja Luleå

2010-03-05 @ 21:20:57
Postat av: Forzza



Mycket bra inlägg Jörgen. Faktabaserat och ärligt, inget waller och kladd i mittzob utan du gör mål direkt med dina klockrena inlägg..



Sedan så kan jag och Licko avslöja att vi INTE är ovänner utan vi känner att vi kan vara ärliga om vad vi tyckler och tänker..



Ikväll så vinner "liket" Luleå med 4-3 avgör Johan Fransson i PP

2010-03-06 @ 09:29:27

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0