Kvartsfinalerna...

...är nu valda och det blev inga större överraskningar i tränarnas val. Luleå är inte med men att inte följa SM-Slutspelet denna vår skulle kännas ungefär lika märkligt som att inte titta på "Kalle Anka" på julafton.

Här är mina kvartsfinaltips:

Hv71-Timrå 4-1
Kommentar: Timrå känns som en outsider men då allt stämmer för HV så är man ruskigt farliga, sorry Challe och resten av Sundsvall men ni vinner inte mer än en match.

Djurgården-Brynäs 4-2
Kommentar: Djurgården har imponerat denna säsong precis som Brynäs, men jag tror att Djurgården slår ut Brynäs med hjälp av hemmaplan plus att man kniper en match i Gävle.

Linköping-Frölunda 3-4
Kommentar: Jag tror på ett nytt slutspelsfiasko för Slavomir Leners mannar, Frölunda slår ur underläge och kan mycket väl skrälla.

Skellefteå-Färjestad 4-3
Kommentar: Den här kvartfinalserien är ruskigt svårtippad så jag tog faktiskt fram det berömda myntet och singlade slant om vilka som skulle gå vidare och det landade på Skellefteå, vi får väl se om västerbottningarna upprepar fjolårets fina prestation, att ta sig till semifinal. Tight kommer det bli.



// Berglund

Kommentarer
Postat av: MATS

Skellefteå-Färjestad 2-4

Linköping-Frölunda 3-4

Djurgården-Brynäs 4-1

Hv71-Timrå 3-4

2010-03-15 @ 11:40:28

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0