En stor fest som väntar

Imorgon 19:00, då drar den sjunde och helt avgörande kvartsfinalen igång mellan Skellefteå-Färjestad, för ett lag kommer det vara färdigspelat och för ett väntar Semifinal, mycket står på spel med andra ord.

Något annat roligt är att jag kommer att få uppleva den här rysaren på plats, som neutral åskådare.
Visst hade jag velat att Luleå skulle fått vara med och spela en sån här match men nu är läget som det är och det måste vi finna oss i.

Det man som neutral åskådare har fördel av i en sån här viktig match är:

*Oavsett vilket lag som vinner så blir man inte förkrossad och därmed så är inte kvällen förstörd.

*Hjärtat kommer aldrig att slå en frivollt för att sedan landa igen inom en som det alltid annars gör under ens eget lags matcher.

Det man går misste om som neutral åskådare är:

* Den enorma glädjen om ens favoritlag vinner.

* Det där pirriga som kommer krypande under matchdagen ju närmare man kommer nedsläpp. Pratade nyss med en Skelelfteåsupporter och han var redan jättenervös, undra hur han kommer må imorgon, stackarn...


Jag tror dock att alla ni Skellefteåfans inte kommer få eran kväll förstörd imorgon, att det kommer bli jämt behöver man inte heta Albert Einstein för att räkna ut, men Skellefteå kommer vinna och det blir i sudden med 2-1.



// Berglund


Kommentarer
Postat av: Emanuel

Du har rätt, det kommer bli väldigt tufft men vi kommer att sjunga fram Aik till seger!!!!!!!!!!

2010-03-29 @ 22:30:29
Postat av: Forzza



Jag håller med Berra att för mig sprollar det vilket lag som vinner förlorar ikväll, om jag säger OM AIK vinner ikväll så har de inte haft tur utan AIK ska vinna mot detta lag som FBK ställer upp med i år.. Vinner man inte ikväll så är det en liten skräll då AIK gett(läs gjort bort sig) att avancera.



Men jag hoppas på en skräll faktiskt och att AIK kan göra STOREBROR sällskap under semestern ;)



2010-03-30 @ 09:22:33
Postat av: Johan

Jag tror på Färjestad men hoppas på AIK. Vad tror ni berglund/larsson?



Kan ni inte börja liveblogga någongång?

2010-03-30 @ 12:02:15
Postat av: Berglund

Du ser vad jag tror om kvällens match i slutet av inlägget:)

Intressant idé med liveblogg men med tanke på att jag och Larsson i princip alltid har ståplats så blir det lite jobbigt att ha en dator med sig.



MVH Jonte Berglund

2010-03-30 @ 14:13:34

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0