Almtuna och Malmö vidare

Det blir Almtuna och Malmö som får mötas i play-off två där en plats till kvalserien står på plats, detta blev klart ikväll efter att Almtuna hemmabesegrat Mora med 5-2 och Malmö slagit Bofors hemma med 3-1.

Imorgon gäller det, Luleå-Timrå, i en förhoppningsvis fullsatt Coop Arena, tyvärr så kan jag som jag skrev i ett tidigare inlägg inte vara på plats imorgon och det grämer mig nå så fruktansvärt men det är bara att bita i det sura äpplet. Jag hoppas och tror på Luleåvinst imorgon för det är precis som André Samuelsson skriver på Kurirens hockeyblogg; Luleå har haft det svårt mot lag som ställt upp på egen blå och backat hem, Timrå måste vinna och har därmed inte den fördelen eftersom man måste gå på full fart framåt och det passar Luleå utmärkt då man får spela sitt kompakta försvarsspel och utnyttja sina snabba spelvändningar.

Det är i matcher som den här hjältar föds.
"Smärta går över, stolthet varar för evigt".



// Berglund


Kommentarer

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0