Tim stannar!

Tim Erixon har blivit erbjuden ett NHL kontrakt men har valt att tacka nej, ett moget och våga beslut. Han kunde få sin dröm uppfylld men valde att tacka nej och kör ett år till i Skellefteå AIK, tacka för det. Han berättar för Norran att han vägt in olika faktorer så som utveckling chans till landslagsspel och så tror jag en sista chans för ett JVM lockar lite i hörnet.

Nu när Tim tackat nej får gärna David Rundblad göra samma sak, men nu om David sticker är det ingen panik, för 1 back går att ersätta men 2 blir genast jobbigare. Dessutom får vi ju en slant om Rundblad sticker men vi hoppas naturligtvis att han stannar.

Skellefteås nya tränare Anders Forsberg kommenterar nya avtalat och Tim och så här säger han:

Jag tycker att han tagit ett mycket moget beslut och det visar att det är en klok kille. Dessutom är det inte lätt att stå emot när NHL-klubbarna slår på stora trumman, det vet jag. Många har åkt över nu och jag tror att det beror på det nya avtalet mellan internationella förbundet och NHL. Det är många som är stressade. En del som åker över finns in te på världskartan att de tar en plats i NHL, säger han.

Precis som han säger att de nya avtalet är att klubbarna har råd att släppa talangerna tidigare, men det finns alltid en baksida. Alla som gått över är det inte många som tagit en plats.

Jag tror bara att dessa platser i nuläget i NHL:

Magnus Pääjärvi-Svensson

Jakob Markström

Mats Zuccarello Aasen

// Larsson

Kommentarer

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0