Inför LHF-Frölunda

Idag möter Luleå Frölunda, en match som man bara måste vinna. Jag tror också man gör det med tanke på att man förhoppningsvis kommer vara ruskigt revanschsugna efter den snöpliga förlusten mot Hv71 i torsdags.
Jag åker upp till Luleå idag för att titta på matchen och jag förväntar mig fullt ös från första nedsläpp.

Hur ser läget ut i hemmalaget då? Ja, Emil Lundberg som har varit borta en tid pga en handskada kommer att spela idag. Anders Nilsson har hunnit med ett pass med laget sedan hemkomsten från Kanada och det ska bli intressant att se vem Roger och Roger ger förtroendet i kassen idag. Två spelare som säkert missar dagens match är Pierre Johnsson (brutet finger) och Mikael Lidhammar (trasigt ledband i knät). Mats Lavander och Cam Abbott utgick senast mot Hv och båda testar idag på värmningen men det är osäkert om de kommer till spel.

I Frölunda så är Calle Klingberg till baka från J-VM, för övrigt så är Andreas Karlsson och Riku Hahl fortsatt skadade. Nu har ni fått lite förutsättningar inför dagens möte som drar igång klockan 16.00.

Vill ni ha lite ytterligare förutsättningar inför matchen så klickar ni här.




Luleå jublar över ett mål mot Frölunda tidigare under säsongen, vem får jubla ikväll?





// Berglund

 


Kommentarer

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0