En oerhört viktig vinst!

Jag ska inte komma med något deteljerat matchreferat, jag vill bara lyfta fram några spelare som lade grunden för Luleås 1-3 vinst mot Djurgården ikväll. Spelare nummer ett, Martin Chabada:
Ja, egentligen skulle jag kunna dra hela hans kedja men väljer Chabada eftersom han fick göra två mål ikväll, han spelar med ett enormt självförtroende och jag unnar honom all framgång, man ser riktigt hur glad han blir nu då det lossnar för han i en sån här match men även i tidgigare matcher, kanske inte målmässigt då, men spelmässigt. Spelare nummer två, Mattias Modig: Han hade allt med sig ikväll, domarenn, stolpar, ribban ja, till och med lite hjälp från ovan hade han nog ikväll, som han spelade, 97 i räddningsprocent ikväll säger det mesta.
Den sista och tredje spelaren jag vill lyfta fram är, Marcus Hurtig: Sonen till Luleå-legenden Lasse Hurtig gjorde verkligen inte bort sig ikväll, snarare tvärtom. Eller som André Samuelsson på Kurirens hockeyblogg skrev: "Två frilägen, ett kanonläge och en utvisning för roughing. Det kallar jag debut" Det är bara att hålla med André, Marcus visade fram fötterna och tacklade Marcus Ragnarsson så han lite oturligt nog fick linka ut till omklädningsrummet och byta om, det gav Hurtig bara ännu mer tändvätska, Hurtig var fenomenal idag, som sagt. Bara målet som saknades.

Tillsist vill jag gratulera er som tog hem dagens tipstävling, var nära med mina tre rätt men föll på mållinjen igen, men var dock den enda som tippade på Luleåvinst, något att trösta sig med, också tre poäng såklart!




// Berglund

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Finns bara en Lasse Hurtig förlåt Finns bara en Marcus Hurtig.

Ja det dröjer nog inte länge innan vi får damma av den gamla ramsan och vråla ut den från Luleås ståplats.

Vilken härlig debut för grabben.

2010-01-15 @ 15:29:28

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0