Det här kan bära långt, Modo!

Luleå förlorade borta mot Linköping ikväll med 2-1 efter att Mats Lavander gjort Luleås mål.
Skellefteå föll borta efter att först ha vänt ett 1-0 underläge till ledning med 1-3 för att sedan tappa till förlust med 5-4, Tomi Kallio gjorde hattrick för Frölunda och Jimmie Ericsson har kommit igång med poängproduktionen igen så här lagomt inför derbyt, jippi! (Host). Mer finns inte att säga om matcherna.

Jag vill istället lägga mitt fokus på något helt annat. Nämligen detta märkliga lag Modo Hockey. För några månader sen så var det kris och Allsvenskan var inte långt borta enligt många experter, nu efter ikväll och efter de senaste tre matcherna så har snacket vänts totalt, med all rätt. Eller vad sägs om de senaste tre matcherna:

Frölunda-Modo 2-3
Linköping-Modo 1-4
Modo-Hv71 5-1.

Och man har tagit poäng i de fem senaste matcherna, imponerande. Och vad beror detta på?

Visst kan tränarbytet gett lite extra energi i laget men den stora orsaken till vändningen tror jag inte är utan jag vet att det är nummer 21, Peter Forsberg. Säga vad man vill om alla hans möjliga och omöjliga comebackförsök, men ikväll tystade han kritikerna, inklusive mig som har varit en hel del kritisk till alla hans olika comebacker.

Ikväll visade han att det fortfarande finns otroligt mycket hockey kvar i blodet hos honom. 

Såg stunder av Modo-Hv71 ikväll och när Foppas kedja var inne så var det nästan alltid konstannt tryck mot Hv:s kasse. Passningarna som "Foppa" slog gång efter gång var så genialiska att oftast var inte medspelarna med på dem. Jag satt hemma i soffan och bara skrattade, vilken hockeyspelare.

Hur långt kan då detta lag nå?

Om det är någon del i Modo som jag är frågande över så är det målvaktssidan. Roman Malek har visat sig vara bra senaste matcherna men jag tror inte att han skulle hålla i ett eventuellt slutspel. Hans Svedberg är en bra keeper men är det någonstans Modo bör förstärka så är det på målvaktssidan, annars så ser det riktigt bra ut.

Får bara "Foppa" och Näslund vara hela så kan detta bära otroligt långt, SM-final? Ja varför inte!



// Berglund


Kommentarer
Postat av: Jörgen

Läste om R&R matchning av laget här http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggare.aspx?blogg=4171576 Finns det ingen som kan ta dom i örat och ställa en fråga som min fru brukar ställa till våra barn (även till mig ibland) när man gjort eller sagt nåt galet "Hur tänkte du/ni nu?"

2010-01-29 @ 08:45:58
Postat av: Anonym

2010-01-29 @ 15:30:43
Postat av: mamma

Hur tänkte du nu Berra, bloggar du mitt i natten?

2010-01-29 @ 15:31:54

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0