Träningsmatch i LF, gäsp...

Ja det känns lite så som rubriken säger inför morgondagens träningsmatch i LF, visst det är derby och allt det där snacket. Jag kan bara tala för mig själv men jag tror inte att jag är ensam om att inte vara allt för exalterad över morgondagens match.

Först och främst så finns det hur mycket som helst av bra sport på TV att kolla på hemma plus att det inte är fullt manskap från något av lagen. Dessutom två kalla målvakter i målet, Anders Nilsson i Luleå som inte har stått en match på väldigt länge, samma gäller med Niclklas Dahlberg som får förtroende i Skellefteås kasse imorgon.

Om man nu ska hitta något positivt om matchen imorgon så är det att en hel del juniorer förhoppningsvis kommer få spela plus att den norske backen Lars Lökken Ötsil som tränat med Luleå under en dryg vecka finns med på isen. Intressant.

Vi får heller inte glömma bort att intäkterna från matchen går till Piteå Hockey, vilket är bra.

Jag kommer inte att vara på plats imorgon pga förhinder och om jag ska vara ärlig så sörjer jag inte allt för mycket över det heller.



// Berglund


Kommentarer
Postat av: Gurra

Berglund du tycker väl bara att de är tråkigt för att Skellefteå är så pass mycket bättre nu än Luleå? Men viss känns det inte lika hett men samtidigt är de ett derby trots allt. Bra uppdateringar på Os hockeyn. Tycker inte heller att vi kan kalla damhockeyn för hockey snare kramring

2010-02-18 @ 08:58:59
Postat av: Forzza



Nja inte vet jag om AIK är så mycket bättre..

AIK har fått många gratis poäng av topplagen då de inte krigat ihjäl sig för att vinna (LHC,FBK,HV71)



Luleå har alltid svårt mot bottenlag som slåss för livet.. När 55 omgångar är spelade då kan vi se vilket lag som tillfälligt är bättre, det är trots allt slutspelet som gäller..



Klart man ska och se derbyt ikväll för trots allt så är det ett derby som båda lagen vill vinna..



Kul att se norrbaggen vad han kan göra



2010-02-18 @ 12:18:05
Postat av: Berglund

Tjena gurra! Visst har Skellefteå plusstatistik på Luleå men är inte därför jag tycker att det är en tråkig match. Utan det som jag tycker är tråkigt är att Luleå saknar fem spelare inför matchen, en kall Anders Nilsson och en kall Nicklas Dahlberg finns i målen. Också är det just en träningsmatch, men som sagt. Ett derby som båda lagen kommer vilja vinna med lite halvtaskiga förutsättningar.



Håller med Forzzaa, ska bli intressant att se hur norrbaggen kommer klara sig ikväll. Blir nog ändå att man ser;) fick just veta att kvällens träning är inställd så är på plats precis till nedsläpp.



Mvh Jonte Berglund

2010-02-18 @ 14:20:40
Postat av: Larsson

Forzza Skellefteå leder tabellen för de är ett mer gediget lag än Luleå inte bara på de senaste 5 omgångarna. Luleå har bättre spets och sämre bredd.



2010-02-18 @ 16:32:22

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0