Det första steget taget!

Ska börja med att gratulera Forzzaa som ensam står som vinnare i dagens tipstävling med fyra rätt, grattis.

Som jag skrev tidigare idag så var kvällens match och de två här framöver otroligt viktiga, och den första matchen gick som en dans. 4-1 mot Modo som inte hade en chans. Såg en stund av matchen innan min träning och kommentatorerna funderade på vad som hade hänt med Luleå under denna vecka som inte har innehållit några matcher.

Jonte Hedström for omkring som en bålgeting i anfallszon och tacklade, man åkte skridskor och spelade smart, som dag och natt från i lördags. Luleå tog ledningen genom Pierre Johnsson, precis innan första periodens slut så utökade Martin Chabada ledningen till 2-0 då han fri fint framspelad av Kristoffer Berglund kunde skjuta in 2-0.
I andra så kom Modos reduceringsmål, den duktige finska backen Hannu Pikkarainen hittade en lucka i Modigs ena kryss och 2-1 var ett faktum.

Men det här var Luleås match och Kristoffer Berglund kunde med ca sju minuter kvar dundra in 3-1 från sin backposition. Mikael Lidhammar fastställde sedan slutresultatet till 4-1 i tom kasse. Enligt rapporter av folk som varit på plats, pratade bland annat med en kompis som är Modo-supporter så var Luleå bättre på alla punkter.

Det första steget är taget, två kvar. På lördag åker Luleå ner till Gävle för att lära Brynäs en läxa, likt den läxa Foppa och hans mannar fick smaka på ikväll!

En annan glädjande nyhet var att det slogs nytt publik rekord i den nya hallen ikväll, 6279 personer. Inte illa!

Skellefteå förlorade med 2-1 borta mot Rögle efter att ha tagit ledningen i matchen men alltså tappat den ledningen. För Skellefteå väntar Hv71 hemma på lördag.


Kunde inte hålla mig från att lägga upp den här bilden, Hellström berättar
för Foppa att det tar ont framför Luleås kasse.



// Berglund

 


Kommentarer
Postat av: Forzzza da man



Sådär ja .. så där ja nu börjar det likna något..

Sköööööööönt att man fick stå ensamen på topp ;)

En glädjens dag att BÅDE Luleå vann och AIK torska



Ds. Du får köpa ny tärning igen Guff Guff Guff

2010-02-05 @ 08:06:21
Postat av: simon

grattis forzza, denna framgång var du värd!

2010-02-05 @ 09:47:39
Postat av: Forzza



Tack Simon ;) det värmer..

Konstigt att INGEN Aikare grattat mig,konstigt.. :)



Nu får man som LULEÅSUPPORTER glädjas att få stå på toppen över OS.. Eller vad säger du Berra??



Jörgen vars e du då?



2010-02-05 @ 11:24:30
Postat av: guffguff

Grattis forzza!! Jag har hittat ny tärning igen!:)

2010-02-05 @ 12:12:07
Postat av: Forzzza



Guffan vi måste ju ta en fika snart igen, he börjar bli dags ;)



2010-02-05 @ 14:15:56
Postat av: Berglund

Helt klart Forzzaa! ja det måste vi ta och göra;)

2010-02-05 @ 15:16:57
Postat av: Danne

Självklart ska du ha ett grattis även från en AIKare. Grattis! Själv trodde jag att jag lyckats med bedriften noll rätt, men jag tror det blev två rätt till slut. Vad AIK sysslade med är sedan länge glömt.

2010-02-05 @ 15:54:25
Postat av: guffguff

De måste vi göra forzza!!!:)Får väll se när vi tar oss in till stan!:D

2010-02-05 @ 16:25:54
Postat av: Jörgen

Ett stort grattis till dig FORZZZA, alltid lika kul och läsa dina kommentarer.

Nu får vi bara hoppas att vi kan ta minst fyra av dom sex poängen som är kvar att spela om innan os uppehållet.

2010-02-05 @ 22:30:40
Postat av: mats

Grattis Forzza!! ett tag sedan jag var här på grund av lång utlandsresa!!!!bra blogg ska börja tippa också=)

2010-02-06 @ 00:58:19
Postat av: Forzza



Tjabba!!



Först och främst vill jag TACKA samtliga som grattulerat mig till vinsten, känns kul att få vinna denna unika och roliga tävling.



Idag vet jag inte hur det kommer gå, men vad tror du/ni kan Luleå vinna borta mot Brynäs??



Och viktigaste frågan VEM står och VEM blir andra målis?



Fråga inte mig för som sagt man vete katten hur R&R tänker..

2010-02-06 @ 08:24:35
Postat av: Berglund

Jadu Forzzzaa, helt klart är det en tuff uppgift som väntar Luleå idag men så taggade som man var mot Modo i torsdgs så tror jag inte alls det är en omöjlig uppgift.



Mvh Jonte Berglund

2010-02-06 @ 09:47:04
Postat av: Stefan

Mycket imponerad av bloggen! Fortsätt så hära den är helt fantastisk. Grattis Forzza till tipnings segern som strecker sig över os!=)

2010-02-06 @ 10:30:10
Postat av: Berglund

Tack för berömet Stefan och Mats, kul att ni tycker om den!



Mvh Jonte Berglund

2010-02-06 @ 10:40:18

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0