"Raka rör" i Skellefteå

Mikko Lehtonen blev officiellt klar för klubben kring 10:00 imorse då ett pressmeddelande om värvningen skickades ut från Skellefteå AIK. Bara dryga kvarten senare efter att värvningen blivit officiellt bekräftad går man också ut med att Mikko kommer anlända till klubben redan imorgon, otroligt bra gjort. -Det första han ska göra är att ta kort klockan 10.00, säger sportchefen Lasse Johansson.

Det är raka besked med andra ord, Lehtonen kommer inte spela imorgon i träningsmatchen mot Modo, även det är man snabbt ute och berättar om. Jag älskar den här sortens kommunikation med media och det är nu jag kommer fram till min lilla jämförelse med Luleå i just denna kategori, kommunikation. Idag har det gått, ja jag har nästan glömt hur länge sedan det var som Niinimaa blev klar, men låt oss säga två veckor. Två veckor och vi vet fortfarande inte när han kommer, om han kommer hinna spela några träningsmatcher, om han ens kommer anlända till premiären mot SSK borta den 16 September. Men så illa hoppas jag verkligen inte det är.

Alla dessa oklarheter och funderingar hade jag inte behövt tänka på om Luleå hade kört Skellefteå-stilen, raka besked om vad som gäller och bra kommunikation med media.

Istället så går dag efter dag och med 30 dagar kvar till premiären så är det knäpptyst kring Niinimaa och "Osten" har man inte hört av på ett bra tag. Jag börjar faktiskt bli lite smått orolig...



// Berglund


Kommentarer

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0