Washington ett lag att räkna med

Satt uppe i natt och tittade på supermötet mellan Pittsburgh-Washington, såg inte hela matchen men av det jag såg så kan jag bara säga att Washington kommer bli ett lag att räkna med i slutspelet.

Washington har redan säkrat Conference-titeln och hade absolut ingenting att spela för, ändå slår man Pittsburgh på bortais med 3-6, ett Pittsburgh som fortfarande har chans att nå en andraplats i Eastern Conference.
Visst, Alexander Ovetjkin slåss med Henrik Sedin om poängligasegern och Ovetjkin gjorde två mål i nattens match, så nu får Sedin lägga i en högre växel om han vill vinna poängligan.

Det är nu klart vilka åtta lag som kommer få spela slutspel i Western Conference, det har länge varit kamp om åttondeplatsen men i och med att Colorado i natt slog Vancouver med 4-3 i sudden så säkrade Colorado den sista slustspelsplatsen.

Övriga lag som är klara för slutspel i Western Conference:

Nashville
Los Angeles
Phoenix
Vancouver
Chicago
Detroit
San Jose

Observera att detta inte är någon tabellordning utan jag har bara skrivit lagen huller om buller.

I Eastern Conference så är det fortfarande tre platser som är öppna (6,7,8) och som just nu innehavs av Montreal, Philadelphia och Boston. Närmast att komma knipa en slutspelsplats är Henrik Lundqvists NY Rangers som ligger på en niondeplats med tre poäng upp till åttondeplatsen.

Här är de lag som är klara för slutspel i Eastern Conference:

Buffalo
Pittsburgh
Washington
Ottawa
New Jersey



Ikväll är det dags för Semifinal 4 i SM-sluspelet i Ishockey, HV71 och Djurgården är det som har hemmais ikväll och imorgon. Djurgården tror jag fixar sin finalbiljett dessa två matcher. Däremot tror jag, och detta låter korkat, att Skellefteå kommer ta två raka matcher nere i Jönköping, jag vet att det är otorligt liten chans men en känsla säger mig att Skellefteås effektivitet som man hade i den senaste bortamatchen i lördags kommer hålla i sig.
Dessutom så har HV inte imponerat på mig säsrkillt mycket utan det har varit något slarv av Skellefteå som man lyckats vinna på, nej det här tar Skellefteå och ikväll vinner Västerbottningarna med 3-2.



// Berglund

Kommentarer

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0