Nu drar det igång!

Det är mycket som händer nu och mitt ibland all sillyseason hysteri så får vi faktiskt inte glöma bort att det fortfarande spelas hockey. Imorgon drar SM-finalserien mellan HV71-Djurgården igång, en matchserie som kan bli hur tight som helst. Jag tippade HV71 som Svenska mästare inför säsongen och måste stå fast vid det men visst är man imponerad av Djurgårdens förvandling från bottenlag till topplag denna säsong och jag måste ändå erkänna att jag håller på DIF mer än på HV i denna serie, imorgon drar det igång med match 1.

I natt så drar NHL-slutspelet igång och nattens matcher är:

Ottawa-Pittsburgh
Philadelphia-New Jersey
Detroit-Phoenix
Colorado-San Jose

Så här tror jag att det kommer gå i samtliga matchserier:

Ottawa-Pittsburgh 2-4
Kommentar:
Pittsburgh kommer inte få någon lätt uppgift men man kom sju poäng före Ottawa i grundserien och jag tror att det är just de sju poängen som är skillnaden mellan dessa lag. Två väldigt bra lag men Pitsburgh är snäppet vassare på alla fronter och kommer gå vidare.


Philadelphia-New Jersey 1-4
Kommentar:
New Jersey har imponerat under säsongen och slutade tvåa i Eastern Conference medan Philadelphia med nöd och näppe tog sig till slutspel, det här fixar New Jersey på fem matcher.


Detroit-Phoenix 4-3
Kommentar:
Ett litet tips med hjärtat, nej men Phoenix kom före Detroit i grundserien och har fördel av en extra hemmamatch, dock så tror jag att Detroits slutspelsrutin avgör den här matchserien som Detroit kommer gå vinnande ur.


Colorado-San Jose 0-4
Kommentar:
San Jose har varit riktigt vassa under säsongen och jag ser ingen anledning till varför de skulle vika ner sig nu, Colorado har gjort det bra och tagit sig till slutspel men nu tar det stop.


Montreal-Washington 2-4
Kommentar:
Montreal är ett lag man inte riktigt vet vart man har, kan vara ritkigt bra ibland och spela kasst ibland. Jag tror ändå att man komemr kunna störa stjärnspäckade Washington men Washington kommer att gå vidare.


Boston-Buffalo 4-2
Kommentar:
Boston och Buffalo är båda riktigt bra, Buffalo kom före Boston i grundserien men här tror jag ändå att det lägre placerade laget kommer gå vidare. Boston har de mera elaka spelarna och det kommer avgöra den här matchseiren till Bostons fördel. Den som kan komma att sätta käppar i hjulet för Boston är Buffalos duktige målvakt Ryan Miller men Boston har inte heller så pjåkiga målvakter i Tukka Rask och Tim Thomas, nej, färdigspekulerat.
Det här vinner Boston.


Los Angeles-Vancouver 0-4
Kommentar:
Vancouver har ett riktigt bra lag och i den här matchserien så är Los Angeles chanslösa.


Nashville-Chicago 1-4
Kommentar:
Ett ungt och hungrigt Chicago kommer köra slut på Nashville som inte kommer vinna mer än en match.


Släpper även nu inför slutspelet ett tips på vilka som kommer vinna Stanley Cup och jag tror det kommer bli Washington, vi får väl se om jag får rätt.

Det är vad jag tror, ni får gärna kommentera och tycka till om vad ni läsare tror både om SM-finalserien och Stanley Cup slutspelet.



// Berglund


Kommentarer
Postat av: Simon

Tror Djurgården vinner med 4-2 i matcher, pga att de flesta i Djurgårn spelar för klubbmärket på bröstet och inte för namnet på tröjan , tror det kommer räcka ändå till ett SM guld!



Ottawa-Pittsburgh 1-4



Philadelphia-New Jersey 2-4



Detroit-Phoenix 2-4



Colorado-San Jose 0-4



Montreal-Washington 3-4

Eftersom Canadiens är klubben i mitt hjärta i NHL så tror och hoppas jag att de bjuder DEFENSIVT svaga Caps på en ordentlig match, men tillslut står ändå Caps som segrare.



Boston-Buffalo 1-4



Los Angeles-Vancouver 2-4



Nashville-Chicago 1-4



Tror på en liten knall, TROR faktiskt Vancouver står som slutsegrare då de har ett rätt komplett lag, med Bra målvakt bra backar bra forwards och som lite krydda på det Sedin x2

2010-04-14 @ 18:38:57
Postat av: guffan

Hv71-Djurgården 2-4 i matcher djurgården känns starkare och bredare lag.



Ottawa-Pittsburgh 4-3

New jersey-Philadelphia 4-2

Detroit-Phoenix 3-4

Colorado-San jose 2-4



Montreal-Washington 4-3

Boston-Buffalo 2-4

Los angeles-Vancouver 1-4

Nashville-Chicago 3-4



Chicago tar hem det iår!kom lite sent ursäkta men läste tyvär detta idag!//Guffan

2010-04-15 @ 15:43:20
Postat av: Larsson

Här håller jag med bloggkollegan Berra. Washington vinner de här i finalen möter man Detroit. Washington har stärkt upp defensiven från förra året med den skicklige backen Joe Corvo och om producerar tillräckligt kommer ingen att rå på laget från huvudstaden.

2010-04-15 @ 17:21:48

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0