Larsson...

...verkar ganska knäckt efter gårdagens 0-2 förlust och jobbar dessutom idag så vi får se om det dyker upp något inlägg från han senare idag eller ikväll eftersom han var på plats igår.

Jag såg inte matchen men tydligen så verkar det varit jämt då det stod 0-0 efter två perioder men HV visade styrka och kunde avgöra matchen med två mål i den tredje perioden.

Det jag dock reagerar starkast på efter att ha kollat igenom lite matchfakta är publiksiffran, 5014!
Först tänkte jag att det var ett aprillskämt men tydligen så var det så lite, och det är ju minst sagt uselt.
I tisdags var det ca 5700 personer på plats och bevittnade den sjunde och avgörande kvarten mot Färjestad, Skellefteå vinner och jag hade garanterat trott på fullsatt igår, med en vinst i ryggen brukar ju de berömda "soffpotatisarna" kunna lätta på arslet och ta sig till arenan, men icke.

Skellefteås publiksnitt har varit betydligt lägre den här säsongen än tidigare säsonger och jag har hela tiden bestämt hävdat att det har varit just lite av nyhetens behag några år här sen de tog sig upp, alla ska och se dem och inför i år så har Skellefteåborna mättnat lite grann, dock så kan det inte vara nyhetens behag som låg bakom gårdagens siffra, jag menar inför matchen så var det mindre än två dygn sedan Skellefteå spelade bort de regerande svenska mästarna från slutspelet och säkrade en semifinalplats för andra året i rad, tala om en nyhet.
Nej det måste nog helt enkelt vara så att (I allafall ikväll) TV:n är ett för lockande objekt och folk vill hellre sitta skönt i en soffa med chips i en skål framför sig istället för att trängas i bilköer osv, jag ser ingen annan anledning till varför gårdagens publiksiffra var så pass låg, det måste vara TV-sändningarna, eller så har hockeyintresset plötsligt dött ut i Skellefteå vilket jag har svårt att tro.



// Berglund

Kommentarer
Postat av: Simon

Jag tror helt enkelt som Niklas Andersson i studion sa igår att skeå spelar en negativ och defensiv hockey som inte riktigt faller i publikens smak, kan inte hitta något annat som det skulle kunna vara! vad tror du om de berra? over and out

2010-04-02 @ 13:14:05
Postat av: Berglund

Intressant men samtidigt så tror jag inte att en defensiv och negativ ishockey kan ta ett lag till semifinal och dessutom så gjorde Skellefteå (tyvärr) mer mål än Luleå under grundserien.



Mvh Jonte Berglund

2010-04-02 @ 15:13:44
Postat av: Simon

Visst är det så! men denna sässe var Skeå ett bättre hockeylag! Hv är ett bra hockeylag, men när de vilat så länge skulle bara skeå kört på för HV hade inte hängt med då!

2010-04-02 @ 18:51:42

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0