Detroit vidare

Detroit besegrade i natt Phoenix med 6-1 i den avgörande kvartsfinalen och är därmed klara för conference-semifinal, där väntar Niclas Wallins San Jose Sharks. Precis som jag trodde så blev rutinen väldigt avgörande i matcher av den här karaktären då det är vinna eller försvinna och det var också en gammal räv som klev fram, kapten som han är hänförde han sitt lag och satte två mål i nattens match, Nicklas Lidström kan fortfarande. Var så säkra.

I natt är det dags för en ny match där det är vinna eller försvinna, den sjunde matchen mellan Montreal-Washington. Inför matchserien hade jag tippat 4-2 i matcher till Washington och jag visste att Montreal skulle störa "Bäckis" och company en del men att det skulle gå till sju matcher hade jag inte räknat med. Washington har hemmaplansfördel och det kan mycket väl bli avgörande men man får inte alls räkna ut Montreal, det kan gå hur som helst i natt.


Imorgon drar LG-Hockeygames igång, här är Sveriges matcher:

Torsdag 29/4 (imorgon)
Tjeckien-Sverige kl. 19:30

Lördag 1/5
Sverige-Ryssland kl. 15:25

Söndag 2/5
Sverige-Finland kl. 15:30



// Berglund

Kommentarer

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0