AIK tillbaka i Elitserien, otroligt kul!

Nu är jag tillbaka efter en helg i Arjeplog, lagomt brunbränd så kan jag konstatera att AIK är klara för Elitserien nästa säsong, otroligt kul, och viktigt.

Inför kvalserien hade jag en enda förhoppning, minst ett nytt lag i Elitserien till nästa säsong, och den slog in.
För mig spelade det ingen roll om det var Leksand, Almtuna eller AIK som skulle gå upp, bara Rögle försvann.
Nu blev det Rögle som åkte ner i Allsvenskan och AIK som tog klivet upp. Södertälje var aldrig hotade och trots att många hävdar att det är ett tråkigt lag att titta på så tycker jag det är roligt att de får vara kvar.

Rögle åkte ut och AIK kom upp, enligt mig viktigt. För visst lockar en match mot "Gnaget" mer än en match mot Rögle och varumärket AIK drar utan tvekan mer publik än Rögle, inget snack om saken.

AIK:s upptåg tillbaka till Elitserien kan nästan enbart ses som en seger för Elitserien, bara vi får stop på de så kallade "Hulliganerna" som AIK är rätt kända för. Jag har redan börjat se fram emot matcherna mot AIK i Coop Arena nästa säsong och Black Army brukar alltid ha mycket folk på plats under AIK:s matcher, hemma som borta.



// Berglund


Kommentarer
Postat av: Simon

Kul att de "riktiga" AIK fick ta klivet upp, gynnar alla parter i Svensk ishockey tror jag

2010-04-12 @ 11:27:43

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0