Psykkrigarna vann

Ja det blev två vinnare som hade flest rätt, båda hade tre rätt var. Det var Guffguff och forzza som var bäst i kvällens tipstävling, precis de två som innan hade ett mindre psykkrig på kommentarsidorna innan kvällens omgång, grattis grattis säger vi på bloggen. Ny tävling om en vecka.


Luleå förlorade med 6-3 borta mot Djurgården efter en otroligt svängig match. Luleå var i överläge med 2-1 i andra perioden men Djurgården vände till 3-2, ställningen inför sista. I tredje så går Djurgården upp till 3-2 men Luleå kvitterar genom Cam Abbott. Men Djurgården skulle få sista ordet ikväll och gör 4-3 i powerplay efter en slarvig utvisning av Janne Sandström. Sedan så gör även Djurgården två mål till, lite onödigt av Luleå att släppa iväg siffrorna till 6-3. Men en svängig match och Luleås spel ser ändå bra ut så jag är inte alls orolig för framtiden, ny match på lördag, då väntar Linköping borta.

Skellefteå bröt sin förlusttrend ikväll genom spela oavgjort hemma mot Linköping, 2-2 skrevs siffrorna till.
För Skellefteå så väntar Brynäs på lördag, då får vi se om det kommer mer publik än ikväll då bara 4133 personer hade sökt sig till Skellefteå Kraft arena.



// Berglund

Kommentarer
Postat av: guffguff

Tackar tackar men de var jämt ikv=) det är roligt att ni har kommit på att dom som vill får tippa en stort plus på bloggen:) men lycka till i fortsättningen:D Jag viste vad ja tippa forzzza grattis till dig också:)

2009-11-12 @ 22:31:10
URL: http://guffans.blogg.se/
Postat av: Berglund

Tack för berömmet guffguff! Jo det var otroligt jämt och svårtippat ikväll. Ha de bra!



MVH Jonte Berglund

2009-11-12 @ 22:49:46
Postat av: guffguff

Desamma=) varsågod:) det kanske behövs:)

2009-11-12 @ 23:13:22
URL: http://guffans.blogg.se/
Postat av: Forzza



Jaja får väl glädja mig med att dela vinsten ikväll, men jag hade gärna avstått vinsten och fått se en annan vinst. Sträcker också fram en hand till Guff Guff för bra tippat. Fika på stan snart??



Jag måste tyvärr säga att jag är LIVRÄDD när vår bästa målis spelar JVM. Modig känns inte som en stabil keeper. Snälla MODIG se till att vi inte ligger under strecket när Nilsson kommer tillbaka..

2009-11-13 @ 06:50:06
Postat av: Pastorn

Grattis! Och jag håller med om att Modig känns lite väl instabil...

2009-11-13 @ 10:00:55
Postat av: Berglund

Modig är inte bra, så enkelt är de. Modig måste stå på lördag och framförallt på måndag mot Skellefteå, annars kan luleå glömma att man ska kunna vinna i derbyt.



MVH Jonte Berglund

2009-11-13 @ 14:07:52
Postat av: Berglund

Menade Nilsson såklart. Anders måste stå på lördag och på måndag.

2009-11-13 @ 14:09:13
Postat av: nobbe

Tjenna forzzza fika på stan imorn??:)

2009-11-13 @ 16:10:53
Postat av: Larsson

Mattias Modig är en riktigt bra målvakt när han har ett gedighet försvar framför sig. Förra säsongen glänste han men då var Luleås försvar också top 5 i serien. Han verkar inte heller gilla konkurrens.

2009-11-13 @ 16:14:55
Postat av: Forzzzzzza

Tyvärr Nobbe måste jag svika dig imorgon, har matcher i Hortlax me mina 01:or hehe

Du kan ju dyka upp och se framtidens Nobbe och Larsa

Har faktiskt en del som påminner om er, tillsammans går de bra men fan om de möts vid sargen då smäller det lika mycket som då ni är på topp ;)



Tror Samme och hans polers skulle dömma imorgon..

Hugaligen he kommer bli läktarn för Forzzzzzi ;)



2009-11-13 @ 16:45:13
Postat av: Larsson

Hahaha med inställning kommer man långt. Jaja.. vi får ta det någon annan gång före en div 4 match?!

2009-11-13 @ 18:43:28
Postat av: simon

Anders Nilsson står idag, jag kan inte säga något om det efter Modigs match senast. Men jag vidhåller följande: Efter jul måste Bensbyns finest vara i full form, då drar Nilsson till Kanada.

2009-11-14 @ 11:01:00

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0