Olausson het i andra perioden

Södertälje leder med 3-2 efter två spelade perioder. Luleå har helt klart rykt upp sig och det är Niklas Olausson har legat bakom båda Luleås mål. Först kontrade han in 2-1 målet och sen så spelade han fram Anders Burström som vackert i slottet styrde upp 3-2 i nättaket. Södertäljes tredje mål för kvällen kom i powerplay efter att backen Pierre Hedin hittat en lucka mellan Modigs benskydd. Nu blir det intressant att se om Luleå kan komma ikapp i tredje och möjligtvis göra som Rögle gjorde i lördags, vända på steken.



// Berglund

Kommentarer
Postat av: Pastorn

Skönt med seger! Kul att Olausson fick leverera ikväll!



Jag var faktiskt på Coop Arena idag och käkade en grymt bra lunch! De bjöd på äppelpaj och en man frågade mig om de firade förlusten mot Rögle i efterskott. - Nej,sa jag. De firar vinsten ikväll i förskott. Kul att det blev så!



Uppehåll - och sedan HV71. Den matchen ser jag på plats.

2009-11-02 @ 21:53:08
Postat av: Berglund

Tjena! Det låter ju som en riktig kanon dag, får se om jag är på plats mot Hv71 efter uppehållet, har innebandyträning, men som sagt, den som lever får se!



MVH Berglund

2009-11-02 @ 22:05:14

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0