Ottoson till Luleå

Piteå Hockeys målvakt Markus Ottoson är klar för Luleå, han kommer att bli tredje målvakt bakom Anders Nilsson och Mattias Modig.

Detta är en nyhet som har varit klar ett par dagar och jag har inte brytt mig om det så mycket, förrän nu när jag börjar att tänka efter. Vem ska nu vakta Piteås mål? Och kommer Luleå att låna ut Ottoson till Piteå?
Hursomhelst så behöver Piteå värva en målvakt om inte Luleå inom en snar framtid meddelar Piteå att man har tänkt låna ut Ottoson till Piteå och kalla in honom om någon av Modig eller Nilsson blir skadad.

Men om Luleå inte har tänkt att låna ut Ottoson till Piteå så måste Piteå värva en målvakt, inget ont om Filip Hjort, jag vet egentligen inte så mycket om honom men han verkar oprövad och jag är tveksam till om han håller en hel säsong i Division 1, men det ska bli intressant att se hur han klarar sig dom matcher han kommer att få stå i vinter.


// Berglund

Kommentarer
Postat av: Forzzza



Hehe detta med att Ottosson e klar för Luleå är en nyhet som många rynkar på ögonbrynet åt, han var backup till SAIK förra året och fick då endast vakta båsdörren.. Tror att han måste vara RIKTIGT het eller att Modig, Nilsson floppar rejält för att få chansen, men hoppas naturligtvis på att den först nämnde växer med uppgiften ivrigt taggad av den något eller MYCKET oprövade andra målisen.. Men jag tror att Luleå reder ut detta med målvaktsspaden på ett bra sätt..



Jaha Piteå 0 Malmö 2 :( ut med tränarn och in med Nalle Puh ;)

2009-07-08 @ 19:41:13
Postat av: wirtala

Luleå är dom bästa!!!

2009-07-12 @ 01:26:31

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0