Lite Division 1

När det är näst intill dött på NHL och Elitserie marknaden så får man ängna några rader om vårt Division 1 lag här uppe, Piteå Hockey.

Piteå har gjort klart med två nya spelare: Victor Sundberg från Munkfors och Fredrik Sandström från BJörklövens J20.

Piteå åkte ur Allsvenskan för några år sen och har efter det sattsat på att komma tillbaka utan framgång, nu väntar det en ny säsong för dem och målsättningen är självklart Allsvenskan.

Och om man tar en titt på Piteås trupp så tycker jag ändå att det ser ganska bra ut, i alla fall på pappret. Piteå misslyckades med sin målsättning förra säsongen, jag kanske inte är rätt man att tycka till om deras spel förra säsongen eftersom jag bara såg 4 matcher med dom men jag kan säga er att det jag såg var inte något allsvenskt spel.

Men årets trupp då, ja Piteå har fått behålla ett par viktiga pjäser, framförallt syftar jag på Daniel Olofsson som säkert kommer att lånas ut till Luleå i vinter stunder under säsongen men han är ändå guldvärd de matcher han spelar med Piteå. Även Fredrik Edlund och några till riktigt bra forwards ska nog se till att det kommer att gå bra framåt.

Men bakåt då?

Man har tappat Niklas Strandberg som var en riktigt bra back i Piteå förra säsongen, men man har även fått in lite Intressanta namn, bland annnat  Peter Runblad som är bror med David Runblad i Skellefteå AIK.
Sen så har man även Johan Engström som jag gillar skarpt, en riktigt bra back.
På målvakts sidan ser det bra ut, Markus Ottoson är en grym målvakt och kommer att ha hand om första spaden i år.
Andra målvakten vet jag ingenting om förutom att han är 19 år och heter Filip Hjort.

När man tänker efter så här ett tag så, Allsvenskan? Varför inte.


// Berglund

Kommentarer
Postat av: Forzzza



Men Berra detta håller ju inte.. Piteå är och förblir i DIV 1

Hade en "viss" spelare hållt det han sa tidigare hade det sett intressant ut, han hade säkert legat på övre halvan i poängligan men en gång svikare alltid svikare.. (Läs "Host")

2009-07-06 @ 19:13:56
Postat av: Berglund

Forzzza: Visst hade det varit bra att ha Renberg men om man tittar på truppen så ser jag för första gången sen dom åkte ur en strimma ljus.

2009-07-06 @ 21:05:02
Postat av: Forzza



Joda naturligtvis hoppas man ju på ett lag i Allsvenskan..



Men de behöver pengar för att köpa in några etablerade spelare.. Hoppas på att Renberg spelar me PHC han skulle tillföra DIMENSIONER i PHC..



Han skulle jadu nästan bära hela PHC på sina axlar om han spela me dem, dock förstår jag att han vill avsluta så högt upp som möjligt.. Han har dock mycket att ge och han tycker nog att han förtjänar bättre än att avsluta i Div 1



Kanske dags för sparbösse dags: "Renberg till PHC"



Jag skulle sponsra några slantar för detta ändamål trots att mitt hjärta tillhör NORRLANDS STOLTHET Luleå Hockey ;)

2009-07-07 @ 09:43:15
Postat av: Berglund

Mitt hjärta med Forzzza!

2009-07-07 @ 12:59:03

Skriv något till Larsson & Berglund:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0